fiogf49gjkf0d
volkybeyaw2 :
Nebe 29 |
Biz ise her şeyi bir kitapta sayıp yazmışızdır. |
Tefsir |
Nebe 30 |
Tadın! Bundan sonra yalnızca azabınızı arttıracağız. |
|
Nebe 31 |
Şüphesiz takva sahipleri için de başarı ödülü vardır. |
Tefsir |
Nebe 32 |
Bahçeler,bağlar, |
|
Nebe 33 |
Göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar, |
Tefsir |
Nebe 34 |
Ve içki dolu kase(ler) . |
|
Nebe 35 |
Onlar orada ne boş bir lakırdı ne de yalan işitirler. |
Tefsir |
Nebe 36 |
Bunlar Rabbinin yeterli bir bağışı, mükafatıdır. |
Şimdi içki konusunda ben de bu sureyi buraya koyarım...Allah cennette şarabı(içkiyi) vaad ederken, neden dünyada bunu yasak eder??
Maide suresini de koyayım; ikisi de Diyanet Vakfı nın meali
Maide 90 |
Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. |
Tefsir |
Maide 91 |
Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi? *
Hade buyrun:)) |
|
|
|
Dünyaya geliş nedenimiz, bir sınav değil mi ?
Bu sınavı geçmek içi gerekli olan şey de, yapılması gereken ve yapılmaması gereken şeylere uymak...
ALLAH, bazı şeyleri, çeşitli nedenlerden dolayı, insanlara haram yada helal kılmıştır. bu nedenler de allahın kanunlarına dayalıdır.
sarhoşluk verdiği için haram olan alkol, allahın; o içkiye verdiği
özellikten dolayıdır.
ALLAH, sarhoş yapma özelliğini, portakal suyunada verebilirdi! ozaman da Portakal suyu haram olmuş olurdu..
demekki önemli olan alkol olması değil, alkole sarhoşluk verme özelliği verilmesidir.. Tadının iyi yada kötü olması söz konusu değildir.(sınav olarak kabul edenler için)
şimdi istereniz, incelediğiniz ayet in önemli olan yerini ele alalım...
"İçenlere sarhoşluk vermeyen bembeyaz, katıksız bir şarap vardır. (Mutaffifin Suresi, 25,26; İnsan Suresi, 5; Saffat Suresi, 46-47; Vakıa Suresi, 19; Tur Suresi, 23)"
evet kuran da, orada şarabın olduğu yazıyor, ama insana saroşluk vermedikten sonra bir önemi var mı?
|
fiogf49gjkf0d Peki...içenlere sarhoşluk vermeyen demişsin(karıştırdım ama hangi mealde bulamadım bi türlü)..Diyelim ki; bir insan bir tane bira ile sarhoş olmuyor ve ne yaptığını biliyor ...aklı filan yerinde herhangi bir fazlası yok vs vs... bu nedir şimdi?? haram mı değil mi?? madem sarhoşluk vermiyorsa önemi yok,o zaman bu biranın da bir önemi olmaması lazım bence...mantık düz mantık bende:))) Tamam sınav yerinde bazı şeyler yasak ,ama sınavı geçersen bunlar sana bir hediye olarak vaad ediliyorsa,zaten burda da olan hediyeyi (belki de en kolayına kacarak) elde etmek isteyenler olacaktır...
İşin özü;Arapca daki bir kelimenin 80 tane anlamı olması ve ayrıca bunları cevirenlerin kendi yorumlarını katması konuyu iyice sarpa sardırtıyor bence...
|
fiogf49gjkf0d Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. (Maide 90)
Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden hem içki, hem de güzel bir rızık edinirsiniz. Elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır. (Nahl 67)
Ne yani paradoks değil de ne bu? İçme ama yap-sat, içenden parayı götür.
Bir paradoks daha:
Ey ademoğulları! Size çirkin yerlerinizi örtecek giysi ve süs kıyafeti indirdik. (Araf 26)
Artık evlenme ümidi beslemeyen, hayızdan ve doğumdan kesilmiş yaşlı kadınların zinetlerini göstermeksizin dış elbiselerini çıkarmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama yine sakınmaları onlar için daha hayırlıdır. Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.(Nur 60
Bir yerde çirkinliğin bir yerde güzelliğin kapatılması gerekliliği vurgulanıyor.
Kusura bakmayın, sözüm yanlış anlaşılmasın.Arkadaşa katılmadan edemeyeceğim Arapçanın geniş bir dil olması ve dilin bu özelliğinin çevirmenler tarafından işin realitesinin değil de kendi egolarının tatminine zemin olarak görülmesi tüm bu zihin karışıklıklarına sebep oluyor kanımca.
Saygılar....... |
fiogf49gjkf0d Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. (Maide 90)
Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden hem içki, hem de güzel bir rızık edinirsiniz. Elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır. (Nahl 67)
Tiger bu iki ayet arasında bir paradoks yok, bilakis anlamları birbirini pekiştirmekte.
Nahl 67 de söylenmek istenene bir kez daha bakalım.
Hurmadan ve üzümden hem içki yapılabileceği, hem de güzel bir rızık edinebileceği söyleniyor. Yani senin Allah ın verdiği bu nimetleri nasıl kullandığına bağlı. İstersen bunlardan alkollü bir içki yapmadan bunlardan faydalanırsın, istersen içki olarak tüketirsin. Bu senin iradene ve nefsine kalmış. Zaten sonraki cümlede bak ne diyor: "Elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır." Yani "Eğer aklınızı kullanırsanız bunlardan içki yapmazsınız" denmekte. |